Sampingan Sementara

Wednesday, August 18, 2010

Kajian orang~

Suka sembang, suka org yg sayang padanya, suka ambil jln tengah, sangat menawan & sopan santun, kecantikan luar & dalam, tidak pandai berbohong & berpura-pura, mudah rasa simpati,baik pentingkan kawan, sentiasa berkawan, hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama, cepat marah, macam pentingkan diri sendiri, tidak menolong org kecuali diminta, suka melihat dari perspektifnya sendiri, tidak suka terima pandangan org lain, emosi yg mudah terusik, suka berangan & pandai bercakap, emosi yg kelam kabut, daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan), suka melancong,bidang sastera & seni, pengasih ,penyayang & lemah lembut, romantik dlm percintaan, mudah terusik hati & cemburu, ambil berat tentang org lain, suka kegiatan luar, org yg adil, boros & mudah dipengaruhi persekitaran, mudah patah semangat,

hehe..senarai kat atas tu merupakan sifat2 anak yang lahir pada bulan oktober..tu sume bukanlah kajian aku sendiri, tapi hasil kajian Datuk Dr Fadzillah Kamsah.

huh!!salute tol aku ngan hasil kajian Datuk nih..tepat! bak kate org kene setepek atas dahi..haha!

tak dapat aku nafikan even satu sifat sekali pon..mmg semua ade pada aku..
so, kepada para pembaca (bajet cam ramai jer org nak bace belog nih) yg rase2 nak kenal org2 yang lahir bulan oktober, boleh la wat rujukan dengan hasil kajian Datuk..

hee..ape bende sebenarnyer post aku nih? haha..anyway, kepada sesiapa yang dah terbaca, amik la pedoman..hehe, aku rase ade la input, mungkin sikit, tapi memadai untuk aku sebarkan..kan??

nak cite lagi..haha

petang tadi aku pegi bazar ramadhan, kat food court flat pkns sekyen 7 shah alam, dak2 shah alam kompem tau kat mane..

seperti biasa, pegi bazar ketika nafsu makan membuak2..hoho! macam nak angkut jer sume makanan yg ade kat bazar tu, bawak balik umah..tapi sabar..kite kene kawal nafsu..
kadang-kadang, saje jer nafsu tu suh beli mcm2..alih2 tak abis pon makan..(kueh beli tadi pon tak abis lagik..haha!)

berbalik kita kepada hasil kajian Datuk tadi [mcm penceramah bebas tak?] aku nak sentuh bab boros tu..hoho..sgt terasa keborosan aku yang agak melampau..hahaha..tadi jer pon da abis rm16 (nam blas hinggit) mase g bazar..
sekali sekala rase cam nak berjimat..da jimat cermat..duit abis gak..sebab ape ek?
hohoho..apis cakap sbb beli rokok~ngiah~ camne nak benti rokok mase bulan pose??
[teteibe rase sengal, tanye jawab sendirik]

hehe..aku rase dah bertahun2 aku berazam nak benti merokok..haha!!
tapi hasilnye same jer..tak benti gak..

*p/s : aku nak wat entri pasal kajian tu jer tadi..sorry ler termelalut plak~
adios!

No comments:

Post a Comment